Sunday, August 28, 2011

pahit manis kehidupan

sebulan aku duduk jengka tuu rasa macam setahun tahu tak.... macam-macam benda jadi... ada dua hari berturut-turut aku nanges.... and aku takde orang lain yang aku sangat-sangat trust melainkan mak dengan ayah.. so, aku call lah dorang.... dalam bulan puasa weh aku menanges teruk macam tuu.... serius menguji kesabaran.... ayah sampai cakap "kakak,nak ayah datang sana ????" aku tau ayah aku banyak keje and takde masa nak datang jengka sebab benda kecik tuu... tapi kalau aku sungguh-sungguh mintak ayah aku datang, rasanya malam tuu jugak dia drive datang jengka....

tapi sampai bila aku nak manja sangat kan ???? nie jer cara aku nak belajar jadi matang and berdikari untuk hidup jauh dari mak ayah..... yer mula-mula happy gila duduk jengka tuu... lama-lama aku rasa better aku duduk dekat dengan mak ayah.... makin bertambah dugaan aku duduk sana..... happy aku kejap jer.... hidup aku banyak nanges dekat jengka... and aku tak sah takde problem dalam friendship......

aku dah buat yang terbaik jaga hati semua orang and tanak ada marah-marah tapi weh, orang dah menguji kesabaran aku, orang layan aku macam sampah so yeah cara aku marah dorang dengan duduk sorang-sorang and menangis.... aku tanak tunjuk kan kemarahan aku dengan maki hamun, tengking-tengking... tapi kalau ada satu tahap yang mendorong aku untuk buat tuu semua, jangan korang terkejut sebab aku dah penat jadi baik dengan korang..... yes,aku memang kasar.... tapi itu aku... i'm just being myself and i'm not the one who love to pretend being a gentle girl....

aku lega lepas nanges... ramai cakap " tak guna kau nanges untuk orang yang tak reti nak hargai kau, yang tak nampak kebaikan yang kau buat"... tapi weh aku lega lepas nanges... itu cara aku lepaskan kemarahan aku ..... i just need a shoulder and i'm happy with it :))
kau tahu aku cakap pasal siapa sekarang and kau selalu ada dengan aku setiap kali aku nanges... tak perlu aku sebut nama kau... kau the best friend yang aku ada dekat jengka masa aku senang & susah.....

ohana kan kita ??? :))


ha cakap-cakap nie ada perempuan yang buat t*** dalam ohana kita nie korang tahu kan ???? doakan lah moga perempuan tuu cepat dapat petunjuk bahawasanya dia dah banyak sangat sakit kan hati orang keliling dia..... dah nak akhir-akhir puasa nie aku rasa dia patot bertaubat and berubah menjadi lebih baik.... tolong lah weh... kau sendiri nampak orang keliling kau dah malas nak layan perangai kau yang macam ape tuu... so, nasihat aku berubah sebelum ramai yang pulaukan kau esok..... demi kebaikan kau jugak.... kau tahu aku cakap pasal kau sekarang.... so,please change before something bad happen in your life babe !!!!!

p/s : BECAREFUL GIRLS AND BOYS with that backstabber !!!!



No comments:

Post a Comment