Sunday, February 20, 2011

fewwit :)

korang ingat kan aku ada promote pasal forum "bebas dari belenggu" hari tuu???? kalau tak ingat cuba tekan sini.....

hari nie lah forum tuu... aku pergi UIA dengan fyda deon... yang sangat tak sangka ayah aku bagi aku pergi dengan drive wira sendiri... kau tak rasa tuu satu penghargaan ker???? aku ingat ayah tak confident aku bole drive jaoh2 macam tuu ..... tapi dia sangat confident bahawa aku bole dan alhamdulillah sepanjang perjalanan aku tiada kesusahan malah aku rasa happy dapat drive jaoh2.... wahhh cakap macam jaoh sangat jer kan??? padahal UIA gombak jer... nyeh nyeh nyeh... tapi bagi aku tuu kira satu penghargaan sebab parents aku trust dengan aku... kan3??? :)))

aku bangon subuh then terus mandi... pukul 7.40a.m gerak pergi ambil fyda... pagi2 an mana ada kereta.. so, aku rempit jerlah...... sampai2 rumah fyda, tersenggih-senggih budak tuu tengok aku... hahaha... fyda cakap mak dia tak confident nak bagi fyda naik dengan aku.... sebab baru dapat lesen kan??? aku rasa mak aku pon sama... takot lah kan... aku pon baru first time drive jaoh macam tuu.... alhamdulillah dipermudahkan perjalanan kami :)))

sampai2 UIA aku mana ingat tempat parking dia.... aku pon jalan jerlah masok, ada papan tanda "fewwit" tuu... hahahaha.. ghupa2 nya parking kat tempat along konvo hari tuu... hek eleh betul... gila lengang takde kereta.. aku pon tak lah reti parking sangat kan... main adjust2 lah... fyda bising tak masok kotak parking... muahahahaha :)))))
pandai kan kau bising??? hahahaha...

ha,sebelum tuu fyda ada call aku before aku keluar rumah tadi.. dia tanya pakai baju kurung ker.. aku macam "ha'ah an... forum pasal agama kot.... tapi aku dah siap pakai jeans jer...." hahahaha.... fyda kata pakai jer lah jeans tuu... okay pakai jerlah.. tapi aku ada bawak baju kurung stand by jerlah papehal kan.... hahahaha... bila sampai2 UIA memang lah kan.... semua tutup lintup dengan jubah lah baju kurung lah... aku dah rasa nak patah balik pergi suro fyda tukar baju... hahahaha.. tapi fyda cakap jom jer... jom lah... aku no hal... :DDD

dah daftar semua masok auditorium UIA tuu ..... tunggu lah sampai penceramah2 sampai....
penceramah dia boleh tahan lah... tak lah bosan... mereka memberikan ilmu sangat banyak and aku sangat bersyukur dapat pergi forum ini hari nie :)))))

mereka menyata kan bahawa bila kita menghadapi sesuatu masalah, jangan terus selesai kan nya.. biar kan dahulu... sebab nya kita perlukan masa dan ruang untuk berfikir... jangan longgok kan banyak2 masalah sebab nanti kita bole jadi gila... yang aku paling tertarik ialah masa Dr. Azhar cakap kita kena bercinta dengan allah lebih dari segala-gala nya... baru lah hidup kita sentiasa dirahmati and cara kita nak dekat kan diri dengan allah adalah doa dan solat... semasa menunaikan solat , anggap lah solat itu macam kita berdating... tak kan kita berdating 5 minit kan???? betul jugak... aku pon terfikir benda yang sama... jadi lakukan lah solat dengan sungguh2 dan khusyuk :))))

Al-quran pula adalah formula bagi kita dalam menyelesaikan pelbagai perkara dah memahami islam dengan lebih mendalam... semasa kita berdoa, seelok- eloknya fahami lah apa yang kita baca dan jangan lah baca doa macam kau tertinggal kereta api pulak yer.... baca doa perlahan-lahan dan memahami maksud ayat tersebut adalah lebih baik kerana sesungguh nya ayat2 Al-quran adalah paling indah ....

banyak lagi weh... aku tak terlarat nak kongsi semua nya.. jadi ringan2 kan lah tulang jari tuu lepas nie pergi lah tengok web iLuvIslam.com selalu untuk korang join apa2 program yang diorang anjurkan... sangat bersyukur hari ini kerana aku mula belajar mengawal kemarahan, memaafkan orang yang menyakiti aku dan saling mengingat kan antara satu sama lain :))))

lepas habis forum fyda ajak pergi selayang mall kejap... dia nak beli pencuci muka... tapi lepas tuu kiteorang melencong pergi makan dekat food court atas sekali... hahahaha... gambar sume kat fyda lah... aku pon malas nk upload... tunggu dyda jer lah yer :)))))

No comments:

Post a Comment