Saturday, January 1, 2011

doa buat seorang kekasih :)

tajuk nak gempak jer kan??? hahahaha...okay sebenarnya nak cerita pasal my luvly mom.... PN.FARIDATUL AISAH MOHD NAJAMUDIN :)

ha inilah ayahanda dan bonda ku :)

masa makan petang tadi mak ada tanya pasal kawan2 semua... aku cakaplah ok jer.. ada yang dah kerja, ada yang macam kakak tengah belajar kereta, ada yang baru lepas past test computer and macam2 lagi... aku selalu cerita pasal problem aku and pasal kawan2 aku dekat mak... sebab mak jer yang paling aku trust... kalau dia bocorkan pon, kat sape jer??? ayah??? hahhahaha.. aku lagi suke sebab dia ayah aku... lagi bagos :)

dalam mase umor aku 16 and 17 lah paling banyak problem!!! biasa arr kan remaja.. makin meningkat usia makin banyak problem yang bakal kita alami... aku mula share segala2 nya dengan mak mase aku dah takde orang aku percaya untuk aku luahkan... dah lama2 baru aku realise mak lah segala2nya... tanpa mak aku mungkin tak boleh berfikir dengan waras sekarang kerana terlalu banyak kepahitan lately nih...

mak kate "kalau orang dah tak sudi nak berkawan dengan kita ataupun orang tak nak jadi bestfriend kita , biarkan... kita masih ada kawan lain and ramai lagi boleh jadi kawan baik kita... carilah kakak... cari dan berdoa moga allah beri kita kawan yang betul2 ikhlas berkawan dengan kita... kawan biar ramai... kawan baik tuu ibarat macam kekasih kita nanti.. biar lah seorang jer kawan baik kita sebab hanya dia akan faham kita and hanya dia akan simpan secret kita.. kalau kawan baik ramai2 nanti mesti ada jer yang gatal mulut canang macam2... mak nak tengok anak mak happy.. kalau kawan ada buat kita terase hati diam2 , biarkan dia.. sebab 1 hari nanti perkara yang sama akan berlaku pada diri dia n pada masa itu dia akan teringat kita balik... dah lah kakak... jangan cari2 dia dah.. kalau dia jujur berkawan dengan kakak, dia takkan buat macam tuu dengan kakak... dia mesti ingat kakak kalau betul2 dia jujur dalam persahabatan... kan??? kakak dah habis sekolah pon... carilah orang lain kakak... mak nak tengok anak mak happy "

gila r time mak aku cakap macam tuu aku macam ya allah terima kaseh kerana mengurniakan aku mak yang sangat memahami perasaan anak2 nya ini... aku dalam hati rase nak menangis jer tapi takkan nak tunjuk kan??? so,time aku taip nilah tiba2 air mata aku mengalir... terima kaseh mak sebab sering berikan sokongan dekat kakak untuk terus bangkit.... kakak sayang mak :)

mak lah satu-satu nye kekasih hati , kawan baik, sahabat kakak dari dahulu sampai bila2.. kasih mu tiada pengganti!!!!!!! <3 u mak!!!!!!!!!!

2 comments:

  1. oowwwh.. so sweet.
    yeap. you can trust your parents the most.
    treasure them.. =)
    love you betol! *hugs*

    mei fen

    ReplyDelete