Monday, January 31, 2011

L.U.L.U.S II

GAMBAR TAKDE KENA MENGENA :)

alhamdulillah ..... itulah yang mampu aku katakan lepas dapat result test JPJ hari nie :)
orang pertama yang aku call lepas tengok result ialah mak !!!! orang paling aku sayang :)
secondly ayah !!!!!!!!! tapi ayah tak angkat... buzy kerja or dia tengah tido sebab nya semalam dia tak balek rumah pon... ada kerja dekat seremban.. penat lah tuu.... thirdly along ah.. suroh dia amek aku kat segambut tuu.. hahaha.... dan diyana fazlin aka padelin.. papehal memang dia lah aku contect lepas berlakunya sumting kat aku.. HAHAHA.... kan doyan??? :P

aku call pakcik tuu jugak nak bagitahulah kan.. yerlah dia pon yang pergi buatkan lesen P aku nanti :)
okay start cerita.... pagi tadi pakcik sani amek aku kat rumah pukul 8.50 pagi.. dia kata pukul 9.. tapi awal pulak hari nie.. ghupa2nya dia pergi uruskan hal rumah dia dulu baru dia hantar aku ke segambut... pakcik sani nie dah famous dah dalam blog aku nih... takpe nie mungkin last sebab aku tak belajar drive dah lepas nih.. hehehe... jangan marah yer pakcik... :)

sampai2 sana jantung aku dub dab dub dab.. takot pulak.. hahahaha... aku punya sesi kedua pukul 11.00-2.00.... aku nombor 49.. aku tengok nombor aku dah macam habes lah.. lama lah nie kena tunggu.. HAHAHAHA.... dari pukul 9.30 aku kat situ... dah tersengguk-sengguk dah mengantuk...

tiba lah pukul 11.00... OMG... dah berdebar puak.. haish.. perasaan tak menentu pulak.. hahaha... okay tunggu turn... masa tengah tunggu turn an aku tengok macam ramai pulak gagal sebabnya bila dorang balek dari buat on the road,JPJ yang drive.. itu makna nya mereka fail.. :(
aku dah takot kot... okay takpe... relax jer okay.... ada pulak lah mamat cina nih.. muka dia macam mix india cina.. dia nih ya allah.. tak boleh duduk diam... dia boleh bantai shuffle adi sebelum tunggu turn dia... dia nombor 50.. aku 49... bagoslah tuu melayan kerenah dia... banyak mulut pulak tu.. HAHAHAHA... macam2....

bila tiba time aku... aku bagi salam kat JPJ tu... dia seorang lelaki tetapi sumbing :)
tapi takpe... dia pon telah meluluskan aku... masa aku bagi salam dia bole diam jer.. yerlah... apa boleh buat kan... dah tuu masa betul2 kan side mirror aku bukak lah tingkap dekat sebelah dia duduk tuu.. bila aku nak tutup dia boleh tepis tangan aku kata "dah2.. tak payah tutup"
agak lah kurang hajarnya... aku dah mengucap dah.. aduh.... bila tang bukit tuu weh korang... aku stop sebab ada kereta kat depan... bila nak jalan kereta tuu berundur??? YA ALLAH... aku dah bismillah jer... aku tekan minyak kuat2... ha naseb baek jalan.. dah tuu aku doa banyak kali jangan lah dia failkan aku... :(

masa traffic light yang second,aku tengok takde lampu pon kat traffic light tuu.. aku tanya ah nie okay ker tak traffic light nie encik??? dia pon jawab dengan suara garang nya "rosak"... time tuu kereta tak banyak pulak.. apa lagi... aku jalan jer lah... alhamdulillah dipermudahkan kerja aku :)
dah habes buat on the road aku lupa nak tengok markah aku... aku pon bagi jerlah borang aku kat cikgu botak tuu... hahahaha...

then pergi buat bukit, parking, and 3 penjuru.. yang ini lagi lah cuak.... ada sorang perempuan ni tanya aku lulus ker on the road tadi.. aku cam "eerr,tak tengok lah markah berapa tadi... hahahaha"
masa tengah tunggu turn, ada yang tengah buat takat bukit jer JPJ tuu suro turun.. fail :(
ada yang part parking, JPJ tuu dah bawak balik kereta dekat bukit... fail lagi... kebanyakkan nya perempuan :(
kesian dorang.. kena bayar lagi.... haish...

aku dah cuak ah tgk dorg fail... time aku pulak apek tuu buat hal betul... borang kitaorang takde pulak... aduh... so,kena tunggu sampai pukul 2.00... dorang nak rehat... aku dah lah nak terkencing masa tuu ... sejuk kan??? dah lah toilet buat hal takde air... nasib baek aku tak melepas lagi time tuu... aduhai... bau hancing toilet tuu... aku duduk2 kejap,dah pukul 2.00.... yeah,my turn... gila cuak weh...

masa naek atas bukit tuu aku tawakal jer lah kena garisan kuning tuu... yeah,kena sebab orang JPJ tu terus tanya nama and nombor.... dia kata "JALAN !!!!!!!!" aku tekan minyak kuat2 lepas clash tapi part handbreak tuu ya allah... ketat plak tiba2... aku tak peduli aku baca bismillah aku turunkan cepat2 handbreak tuu alhamdulillah lepas... gila berasap2 tayar kereta aku masa tekan minyak tuu... hahahaha.... :)
mengada-ngada dowh orang JPJ tuu suroh aku buat dekat P5... takpe lah buat jerlah.... masa parking memang best... sekali 2 orang JPJ tengok aku buat.... superb ker tak superb tuu... abang JPJ yang tengah duduk tuu bole bantai pasang lagu "We No Speak Americano" hahahahha....tergelak aku.... orang JPJ yang kurus kering tuu sumpah annoying... dia tanya banyak kali kat aku "kau sure dah betul nih??? luruskan tayar kau" .... aku dah takot dah dia bagi aku fail sebab nya budak before aku dah fail parking tadi... and abang JPJ yang duduk tuu tengok2 belek2 kereta aku and dia bagi green light kat aku buat 3 penjuru... aku buat 3 penjuru dengan penuh hati2... yeay !!!!!!!!!!! berjaya :D

aku parking kereta dekat tempat orang nak test bukit and pergi ambil result kat abang JPJ tuu, tengok result on the road tadi LULUS and yeah lompat2 macam beruk... HAHAHA.... alhamdulillah sangat oowhh :)

*HAPPY HAPPY HAPPY*


No comments:

Post a Comment